Go to...

Telenet webmail tips en trucs

Telenet webmail is een handige manier om overal toegang te hebben tot je e-mails, contacten en agenda. Voor het gebruik van Telenet webmail moet je geen programma installeren zoals Outlook, Thunderbird of Live Mail. Gewoon surfen naar https://webmail.telenet.be/ , inloggen en je kan onmiddellijk beginnen. De e-mails, contacten en agenda komen niet op je pc te staan zoals bij Outlook, Thunderbird en Live Mail. Een pc, een laptop, een tablet of een pc van een vriend. Als het een browser heeft kan je Telenet webmail gebruiken. Bovendien staan je gegevens veilig bij Telenet zelf. Als je pc crasht ben je je gegevens niet verloren.

Telenet webmail

Telenet webmail kan je op elke toestel gebruiken. Alles wat je nodig hebt is een browser.

Wij hebben een aantal tips voor het geval dat u Telenet webmail gebruikt of van plan bent te gaan gebruiken.

Adresboek en agenda van Outlook importeren in Telenet webmail

In de meeste e-mail programma’s kan je de adressen en agenda exporteren. Het enige wat je moet doen is ze exporteren als CSV bestand. In een CSV bestand of kommagescheiden bestand staan de gegevens in kolommen gescheiden met een komma. Het CSV bestand kan je daarna gewoon importeren in Telenet webmail.

emails en agenda importeren in Telenet webmail

De adressen en agenda van Outlook kan je gemakkelijk importeren in Telenet webmail.

Spam e-mail bestrijden met Telenet webmail

Ontvang je voortdurend massa’s spam e-mail? Met Telenet webmail kan je regeltjes maken die deze spam automatisch verwijderen of in de spam folder plaatsen. Klik met de rechterkant van de muis op de ongewenste e-mail en maak een regeltje aan die deze spam automatisch verwijdert.

regel aanmaken in Telenet webmail

Een ongewenste e-mail? Klik er met de rechterkant van de muis op en maak een nieuwe regel aan.

E-mail organiseren in Telenet webmail

Niets zo vervelend dan massa’s e-mails die allemaal in dezelfde map staan. Je kan in Telenet webmail gemakkelijk mappen aanmaken in verschillende kleuren. Op deze manier kan je al je e-mails perfect sorteren. Door het aanmaken van regeltjes kan je zelfs opteren dat bepaalde e-mails onmiddellijk in de juiste map geplaats worden.

nieuwe map aanmaken in Telenet webmail

Organiseer je e-mail door je e-mail in mappen te plaatsen.

Automatisch antwoorden

Bent u in verlof dan kan Telenet webmail automatisch een antwoord verzenden naar iedereen die u een e-mail stuurt tijdens uw afwezigheid.

automatisch antwoorden met Telenet webmail

Bent u in verlof? Verwittig de personen die u proberen te mailen met een automatisch bericht.

Telenet webmail veilig gebruiken op iemand anders zijn pc


Opgelet als u Telenet webmail gebruikt op een pc van iemand anders! Vink dan aangemeld blijven niet aan! Als er gevraagd wordt van het wachtwoord op te slaan, doe dit dan zeker niet. Meld af voordat u de browser sluit. Sluit na het gebruik van Telenet webmail de browser. Open de browser daarna opnieuw en controleer of je toegang hebt tot de webmail zonder je wachtwoord in te geven.

Heeft de browser toch de gegevens opgeslagen. Wis dan alle cookies in de browser. Dit kan je als volgt:
Internet Explorer

  • klik op tandwiel rechts bovenaan en kies internetopties
  • ga naar het tabblad algemeen en onder browsergeschiedenis klik je op de knop verwijderen
  • vink formuliergegevens en wachtwoorden aan en kies verwijderen

Google Chrome

  • klik rechts bovenaan op de 3 horizontale streepjes en kies instellingen
  • klik op geschiedenis en vervolgens op browsegegevens wissen
  • vink wachtwoorden en formuliergegevens voor automatisch aanvullen aan en klik op browsegegevens wissen

Mozilla Firefox
https://support.mozilla.org/nl/kb/wachtwoordenbeheerder-wachtwoorden-onthouden-verwijderen-wijzigen

E-mail back-uppen

Al je e-mail back-uppen van je Telenet webmail doe je als volgt. Ga bovenaan naar instellingen. Klik vervolgens aan de linkerkant op “importeren/exporteren”. Vervolgens klik je op “exporteren”. De volledige back-up van al je Telenet webmail wordt vervolgens gedownload in de vorm van een tgz bestand. Kopieer dit bestand eventueel naar een externe harde schijf of een USB stick. Als Telenet door technische problemen om een of andere reden al je e-mail zou verliezen kan je dit bestand gebruiken om al je e-mail terug te zetten.

Het wachtwoord van je Telenet webmail wijzigen

Ga naar de website van Telenet en klik op “mijn Telenet”. Als je nog niet ingelogd bent log je in met je Telenet e-mail adres en je huidige wachtwoord. Ga vervolgens naar “algemeen” en klik op “mijn wachtwoord”. Geef het huidige en het nieuwe wachtwoord in. Noteer het nieuwe wachtwoord en bewaar het op een veilige plaats.

Bijgewerkt en ge-update op 04/01/2016

Wie is dcp

Dcp is een Industrieel Ingenieur die sinds 2002 computers herstelt. Naast het herstellen van computers is deze website een van zijn grote hobby's.

97 Reacties op “Telenet webmail tips en trucs”

  1. Lambregts Frans
    21 augustus 2015 at 19:21

    In mijn adresboek staan bij “gemailde contactpersonen” duizenden e-mailadressen. Deze wil ik verwijderen maar het is te omslachtig. Kan Telenet deze voor mij niet verwijderen?

    Bekijk reactie
    • dcp
      21 augustus 2015 at 20:35

      Je kan deze e-mailadressen allemaal tegelijkertijd verwijderen als volgt:
      – vink het bovenste e-mail adres aan
      – druk de SHIFT toets in en hou deze ingedrukt
      – scroll of gebruik de schuifbalk om naar het onderste e-mail adres in de lijst te gaan
      – vink het onderste e-mail adres aan

      Normaal zijn nu alles e-mail adressen geselecteerd. Je kan ze nu indien gewenst verwijderen.

      Bekijk reactie
  2. Dirk
    23 september 2015 at 18:27

    Als ik een document scan met mijn printer en naar mijn Telenet adres stuur, dan komt het altijd in Telenet spam terecht. Hoe kan ik dit verhelpen?

    Bekijk reactie
    • dcp
      25 september 2015 at 08:59

      Met welk e-mail adres verstuurt u deze mail. Zorg ervoor dat de bijlage niet te groot is! Vul ook altijd het “onderwerp” in en schrijf enkele woorden als e-mail bericht zelf. E-mails zonder onderwerp en zonder tekst worden vaak als verdacht beschouwd.

      Het e-mail adres dat u gebruikt kan natuurlijk ook op een “blacklist” terecht gekomen zijn. Als de e-mails vertrekken van een eigen domein kan u dat gemakkelijk checken via verschillende websites zoals bijvoorbeeld:
      http://mail-blacklist-checker.online-domain-tools.com/
      U kan natuurlijk ook eens bellen naar Telenet zelf en vragen of ze dit even kunnen controleren.

      Bekijk reactie
  3. hln
    7 november 2015 at 15:16

    Ik heb sinds kort mijn eigen Telenet account. Daarvoor was mijn e-mailadres nog onderdeel van een ander account. Ik wil nu mijn e-mailadres toevoegen aan mijn eigen account, maar daarvoor moet het eerst verwijderd worden. Op de site van Telenet zelf waarschuwen ze ervoor dat alle e-mails dan ook verwijderd zullen worden, maar er wordt nergens omschreven hoe ik deze kan recupereren of hiervan een back-up kan maken.

    Bekijk reactie
    • dcp
      9 november 2015 at 20:41

      Als je op je PC een e-mail programma installeert zoals bijvoorbeeld Thunderbird dan kan je alle e-mails vervolgens gewoon downloaden. Je hebt dan een back-up op je PC staan.

      Bekijk reactie
  4. Silvio
    8 december 2015 at 16:37

    Hoe kan ik een back-up maken van mijn mails die ik in de telenet webmail heb staan (dit in verband met het overzetten van de mailbox naar een andere gebruiker)?

    Bekijk reactie
    • dcp
      4 januari 2016 at 13:10

      Ga naar instellingen en exporteer alle e-mails. Het tgz bestand dat vervolgens gedownload wordt kan je importeren in de Telenet webmail van een andere gebruiker.

      Bekijk reactie
  5. Dirk
    8 januari 2016 at 12:22

    Na het binnenhalen van mijn mails in outlook ( office2013) blijven mijn mails staan in” postvak in” van Telenet Webmail, terwijl vroeger die automatisch werden verwijderd, maw telkens ik outlook opstart op mijn computer haalt die de mails binnen, maar waar vroeger na het binnenhalen van de mails, postvak in geledigd werd, zijn de mails nog altijd zichtbaar, hoe kan ik dat terugzetten ?
    mVG
    Dirk Jonckheere

    Bekijk reactie
    • dcp
      11 januari 2016 at 18:28

      Je kan je Telenet e-mail op 2 manieren instellen in Outlook.
      1. Met als servers in.telenet.be en uit.telenet.be
      2. Met als servers smtp.telenet.be en imap.telenet.be

      In het tweede geval blijven de e-mails inderdaad staan in je webmail.

      Bekijk reactie
  6. Flamingo
    21 januari 2016 at 17:17

    Ik heb MIJN e-mail-adres in mijn abonnement. Ik open steeds mijn binnenkomende mails via Webmail. Ik heb nu in Thunderbird een 2e e-mail-adres gemaakt voor iemand anders. De aan dit 2e e-mail-adres verzonden mails komen dan ook binnen in de mailbox van dit 2e account. Maar in “Webmail” zie ik alleen MIJN naam en komen enkel de aan MIJN e-mail-adres verzonden mails binnen. Hoe kan ik in Webmail ook de mails zien die aan dit 2e e-mail-adres zijn verzonden ? Ik kuis liever alle binnenkomende mails in Webmail (spam en onbekenden) om dan alleen die mails in mijn Thunderbird binnen te laten die voor mij OK zijn.

    Bekijk reactie
    • dcp
      22 januari 2016 at 12:05

      In Thunderbird kan je de e-mail op 2 manieren instellen.
      – Met POP instellingen. In dat geval wordt de e-mail afgehaald en is hij weg uit webmail.
      – Met IMAP instellingen. In dat geval blijft de e-mail staan in webmail.

      Je vermeldt dat je een nieuw e-mail adres aangemaakt hebt. Ik veronderstel een andere mailbox. In dat geval is het normaal dat je deze e-mail niet te zien krijgt als je inlogt bij webmail met je oorspronkelijk e-mail adres. Je moet dan immers inloggen met de gegevens van het nieuwe e-mail adres.

      Bekijk reactie
  7. Kim
    1 februari 2016 at 16:22

    Ik word bedolven door spam e-mails. Ik heb al verschillende regels aangemaakt om ze om te leiden naar mijn spamfolder, maar het lijkt wel alsof er altijd nieuwe komen. Ik heb mijn e-mailadres al vele jaren en zou het echt graag behouden. Ik had het idee om enkel e-mails van mijn contactpersonen te laten toekomen in mijn inbox en de rest te laten toekomen in de spamfolder. Deze in het begin vaak controleren en de uitzonderingen toevoegen aan mijn contactboek. Maar ik zie geen mogelijkheid om op deze manier een regel aan te maken. Heb jij raad voor mij?

    Bekijk reactie
    • dcp
      4 februari 2016 at 21:43

      Eerst en vooral zorg dat anti-spam geactiveerd is in je mailbox. Je kan dit controleren via “mijn Telenet”. Je vindt dit terug onder “Mijn internet”.

      Waarom leid je e-mail die duidelijk spam is om naar de spamfolder? Duidelijk detecteerbare spam e-mail zou ik gewoon onmiddellijk laten verwijderen in plaats van naar de spamfolder te verplaatsen.

      Zorg dat je regels niet te specifiek zijn. Vermijd regels die “komt exact overeen met” gebruiken en probeer meer regels te maken met “bevat”.

      Veel e-mails hebben onderaan een link met “uitschrijven”. Normaal mogen ze je geen e-mail meer sturen als je je uitgeschreven hebt.

      Bekijk reactie
      • Kim
        5 februari 2016 at 10:30

        Ik heb me eens een aantal dagen bezig gehouden met uitschrijven op ongewenste emails. Het gevolg is dat ik er nu nog meer krijg. Ik heb ergens gelezen dat je dit eigenlijk niet mag doen want dat je zo de spammers de boodschap geeft dat je emailadres bestaat en dat de mails ‘gelezen’ worden. De spamfilter van Telenet staat aan, maar die houdt enkel de echt onorthodoxe spam tegen. Wat ik nu krijg, zijn tonnen ongewenste reclame, kansen om te winnen, te (be)sparen, etc. Echt gek word ik ervan.

        Bekijk reactie
        • dcp
          5 februari 2016 at 12:20

          Dat is vreemd. Ik schrijf mij vaak uit. Bij mij heeft dit geen negatief effect. Heel uitzonderlijk moet ik eens reageren met een boze e-mail. In die e-mail staat dan dat ik verdere stappen onderneem en meestal houden ze het dan wel voor bekeken. Het blijven versturen van e-mail nadat je je uitgeschreven hebt is een strafbaar feit. (= spam) Komen al die spam e-mails niet van een en dezelfde bron? Hebben die spam e-mails iets gemeenschappelijk? Een herkenbare structuur, afzender, …

          Bekijk reactie
  8. Philip
    3 februari 2016 at 11:31

    Hallo, dcp

    Ik wens een geluidinstelling, die ik al in de Windows heb aangevinkt als er een e-mail binnenkomt met Telenet webmail. Maar ik krijg geen geluid als er een e-mail binnenkomt. Wat kan ik eraan doen of??? Is deze instelling afhankelijk met welk mailaccount(server) je werkt? Of is dit een algemene voor elk email(account)server je openstelt.

    Bekijk reactie
    • dcp
      4 februari 2016 at 21:25

      Het instellen van geluid bij het ontvangen van e-mail in Windows werkt niet voor webmail zoals Telenet webmail of Gmail. In Telenet webmail is deze optie ook niet voorzien.

      De enige oplossing die zou kunnen werken is het installeren van een of ander hulpprogramma. Dit hulpprogramma moet controleren of er nieuwe e-mail is. Ik ben echter niet op de hoogte of dergelijk hulpprogramma bestaat.

      Bekijk reactie
  9. Griet
    22 februari 2016 at 10:55

    Beste,

    Ik logde eenmalig in op mijn moeder haar computer voor mijn Telenet webmail. Als ik daar nu mijn Telenet wil openen verschijnt mijn login en wachtwoord en hoef je enkel op enter te klikken en je bent binnen. Kan ik dit verwijderen zonder dat ik een nieuw wachtwoord moet instellen?

    Bekijk reactie
    • dcp
      22 februari 2016 at 18:23

      Ja hoor. Als je de cookies opruimt in de browser is de login en het wachtwoord weer weg.

      Bekijk reactie
  10. An
    22 februari 2016 at 21:12

    Ik heb zonet per ongeluk een map uit Telenet webmail verwijderd. Dacht deze kunnen terug te halen uit prullenbak. Deze is echter leeg! Voorgoed verloren? :'(

    Bekijk reactie
    • dcp
      22 februari 2016 at 21:52

      Ik heb het zojuist getest. Bij mij komt een verwijderde map gewoon in de prullenbak terecht. Ik kan die map gewoon herstellen. Als je de prullenbak natuurlijk leeg gemaakt hebt…. Ja, dan is het voorgoed verloren.

      Bekijk reactie
  11. stijn
    6 maart 2016 at 20:25

    Hoe kan ik Telenet mails overzetten naar een andere bruikbare pst file of zo om te importeren in outlook?

    Bekijk reactie
    • dcp
      7 maart 2016 at 11:00

      Als u uw e-mail account instelt in Outlook haalt u de e-mails sowieso binnen. Het is dus niet nodig van die te gaan importeren.

      Bekijk reactie
  12. Monique Lievens
    29 maart 2016 at 13:58

    Hallo, ik zit met een probleem. Ik kan niet meer aan mijn prullenbak? Ik krijg veel mails in mijn spam, ook ik heb geconstateerd hoe meer ik mij uitschrijf, hoe meer mails ik ontvang. Doch sinds kort is er een witte cirkel met een rode streep erdoor te zien in mijn spam, ik krijg deze niet meer weg, er opent zich telkens een venster om gedeelde mappen aan te maken, annuleren lost niets op. Ik wil mijn prullenbak controleren en eventuele mails daarin definitief verwijderen.
    Graag antwoord.

    Bekijk reactie
    • dcp
      30 maart 2016 at 10:31

      Die witte cirkel met rode streep is normaal hoor. Die staat bij mij ook op de spam folder. Een venster dat zich opent om gedeelde mappen aan te maken? Dat is wel zeer vreemd. Kan u een screenshot maken van dit en in het forum plaatsen? Zonder een screenshot is het moeilijk te oordelen wat er juist gaande is. Gebruik anders eens een andere browser.

      Bekijk reactie
  13. Kristine
    20 mei 2016 at 17:59

    Kan je je prullenbak bij telenet instellen dat hij bv dagelijks automatisch geledigd wordt?

    Bekijk reactie
  14. Ilse
    30 mei 2016 at 20:42

    De layout van mijn webmail is plots veranderd en op m’n Iphone krijg ik m’n mails zelfs niet meer te zien …. Bij mijn weten heb ik niks aangepast. Kan ik op de een of andere manier mijn eerdere layout terugzetten en de mails terug ter beschikking krijgen op m’n Iphone?

    Bekijk reactie
    • dcp
      31 mei 2016 at 20:53

      Op je Iphone kan je zowel de mobile versie als de desktop versie van een website bekijken. U heeft waarschijnlijk overgeschakeld van de ene versie naar de andere. Open Telenet webmail en klik vervolgens onderaan op het vierkant met daarin een pijl naar boven (de zogenaamde actieknop). Een aantal opties verschijnen. Een van de opties is de mobile of desktop versie van een website bekijken.

      Bekijk reactie
      • Ilse
        2 juni 2016 at 11:03

        Beste, hartelijk dank voor uw snelle reactie! Bij de mogelijkheden bij het gebruik van de actieknop, heb ik enkel de mogelijkheid om de “desktop”-versie aan te klikken en als ik dit doe, verandert er niks ….. Heb jij nog een suggestie om het probleem aan te pakken?

        Bekijk reactie
        • dcp
          2 juni 2016 at 20:44

          Nog 2 suggesties:
          1. Reset de Safari browser van je Iphone. Hier zie je hoe je dit doet.
          https://www.youtube.com/watch?v=d1LOvahBnig
          2. Probeer gewoon eens met een andere browser zoals bijvoorbeeld Dolpin of Opera.

          Bekijk reactie
          • Ilse
            3 juni 2016 at 07:21

            Beste, alweer bedankt voor uw tips maar …. weer geen succes ☹️☹️☹️
            1) na het resetten van “safari” kreeg ik de melding bij het open van telenet webmail de boodschap “geen gegevens beschikbaar”
            2) na installatie van “dolphin” en openen van telenet webmail de boodschap ” cannot open page. Resource unavailable”

            Ik kan m’n mail nog wel perfect raadplegen op een desktop…..

            Mvg

            Bekijk reactie
  15. Ilse
    3 juni 2016 at 13:59

    Beste, gewoon om even te melden: ik heb van pure ellende m’n iphone eens volledig afgezet en terug opgestart en…..alles is terug ok !!!!!
    Toch bedankt voor de geboden hulp!

    Bekijk reactie
  16. wim
    8 juni 2016 at 13:25

    Hallo
    Hoe kan ik een foto plaatsen in een mail van telenet webmail ?

    Bekijk reactie
    • dcp
      9 juni 2016 at 20:30

      Bij het maken van een nieuwe e-mail staat er bovenaan een klein portret met een boompje erin. Op dit logo klikken.

      Bekijk reactie
  17. charline
    1 juli 2016 at 17:46

    Ik zie enkel de nieuwe mails en niet mijn oude. Ik kan nergens mijn oude mails vinden. Op mijn vaste computer blijven die staan.

    Bekijk reactie
    • dcp
      4 juli 2016 at 14:18

      Dit is omdat het mailprogramma op uw PC ingesteld staat om de mail van de Telenet server af te halen. U moet het e-mailprogramma instellen als IMAP om dit te voorkomen.

      Bekijk reactie
  18. beys
    12 juli 2016 at 07:40

    Hoe kan ik spellingscontrole instellen voor Telenet webmail. Controle staat in op office.

    Bekijk reactie
    • dcp
      27 juli 2016 at 20:17

      Ik weet niet welke browser u gebruikt. Ik gebruik zelf Google Chrome en Chrome controleert de spelling.

      Bekijk reactie
  19. FM
    12 juli 2016 at 14:29

    Hoe kan je de reclame omzeilen die je krijgt te zien en te horen bij het invullen van je inloggegevens bij Telenet webmail.

    Bekijk reactie
  20. vaneyck guy
    13 juli 2016 at 10:13

    Sedert korte tijd is alles in rood onderlijnd bij het opmaken van een mail in webmail, hoe geraak ik daar van af?

    Bekijk reactie
    • dcp
      27 juli 2016 at 20:10

      U vermeldt niet welke browser u gebruikt. Het is de spellingscontrole van de browser die dit veroorzaakt. Waarschijnlijk een verkeerde instelling van de taal.

      Bekijk reactie
  21. sabine
    14 juli 2016 at 19:45

    Als ik de startpagina open van Telenet webmail krijg ik steeds reclame boodschappen te zien. Het vervelendste is dat er ook een geluid begint af te spelen en ik moet steeds het geluid afzetten.

    Is er een manier om het geluid en eventueel de reclame boodschappen standaard uit te zetten ?

    Bekijk reactie
    • dcp
      27 juli 2016 at 20:07

      Inderdaad verschrikkelijk irritant… Een adblocker lost dit niet op. Enkel het geluid van deze pagina dempen is niet mogelijk. Telenet heeft het ondertussen begrepen. De reclame met het irritante geluid gebruiken ze momenteel niet meer.

      Bekijk reactie
  22. Sven
    23 juli 2016 at 06:48

    Beste,
    Telenet webmail werkt perfect op mijn ipad maar ik vind maar geen manier om te ‘scrollen’ in de tekst? Ik kan alleen in het zichtbare gedeelte werken.
    Alvast bedankt voor de hulp.

    Bekijk reactie
  23. kris vannuffelen
    30 juli 2016 at 15:00

    Kan plots geen Telenet webmails meer verzonden op mijn Nokia Windows Phone. Op pc en tablet lukt prima. Synchroniseren blijft steeds draaien. Enig idee wat het probleem kan zijn ?

    Bekijk reactie
    • dcp
      31 juli 2016 at 16:23

      Wis het cache geheugen van de app waarmee u e-mails probeert te verzenden.

      Bekijk reactie
  24. Stephan Vandewiele
    9 augustus 2016 at 12:40

    Hallo, In verband met uw eerdere tip over hoe email te exporteren uit webmail ….ik krijg enkel de optie om bestandsformaten “agenda” of “contacten” te exporteren, niet “mail”…. doe ik iets verkeerd?

    Dank

    Bekijk reactie
  25. bart
    12 augustus 2016 at 17:56

    Kan je de e-mails van Outlook importeren in Telenet webmail?

    Bekijk reactie
    • dcp
      15 augustus 2016 at 08:32

      Het importeren van e-mails is niet voorzien in Telenet webmail….Je kan belangrijke mails misschien doormailen naar jezelf. Wel ervoor zorgen dat ze dan niet opnieuw door je Outlook ontvangen worden natuurlijk.

      Bekijk reactie
  26. Koen
    17 augustus 2016 at 12:20

    Best,
    Als ik op telenet webmail mails heb verwijderd worden deze nadien wel nog steeds gedownload als ik thuis mijn outlook opstart? Hoe kan ik dit voorkomen?

    Bekijk reactie
  27. Eva Verlinden
    18 augustus 2016 at 14:32

    Hallo,
    Ik heb veel handige tips gevonden op deze site, waarvoor dank!
    Echter, ik heb een email adres van de ene Telenet account naar de andere verplaatst. Eerst heb ik zoals hierboven beschreven de mails geëxporteerd. Zo kwam ik op een .tar file. Deze rechtstreeks importeren gaat niet en als ik ze ‘unpack’ heb ik enkel een map met .meta en .eml files. Ook deze importeren in de Telenet mail lukt niet. Heb ik dan toch iets verkeerd gedaan of sla ik een stap over?
    Alvast bedankt voor de hulp.

    Bekijk reactie
    • dcp
      21 augustus 2016 at 19:07

      Ik kan het zelf moeilijk testen maar normaal moet dit toch mogelijk zijn. Let wel op als u de email exporteert mag u contacten en agenda niet aanvinken!

      Bekijk reactie
  28. Greet
    9 september 2016 at 19:01

    Ik lees mijn Telenet mails via mijn Gmail account op mijn smartphone. Dat gaat prima maar op deze manier heb ik helemaal geen contactpersonen. Is er een manier om toch de contactpersonen van mijn Telenet te kunnen gebruiken op de smartphone?

    Bekijk reactie
  29. patrick
    8 oktober 2016 at 16:08

    Hallo, ook een vraagje. Hoe kan ik de agenda van men Telenet webmail importeren en automatisch synchroniseren op mijn standaard-agenda van m’n Huawei g620s?

    Bekijk reactie
  30. Danny
    9 oktober 2016 at 21:01

    Beste,

    Kan ik vanop afstand mijn telenet email account uitschakelen op een smartphone die niet meer in gebruik is of kan dit enkel op het device zelf?

    Bekijk reactie
    • dcp
      10 oktober 2016 at 19:22

      Je kan dit niet vanop afstand tenzij je op de smartphone een app had om de smartphone vanop afstand over te nemen. Verander gewoon het wachtwoord van je Telenet email. Op deze manier zal men met de smartphone geen email meer kunnen ontvangen en versturen.

      Bekijk reactie
  31. DE cock
    12 oktober 2016 at 18:43

    Hallo , sinds kort verdwijnen er mails in mijn spam die geen spam zijn . Als ik deze aanklik als geen spam gaan ze naar inbox maar de volgende verdwijnen ze steeds in spam . Hoe kan ik dit oplossen?

    Bekijk reactie
    • dcp
      17 oktober 2016 at 19:39

      Misschien heb je in het verleden een regel aangemaakt die deze e-mails in de spam map plaatst. Controleer dit via instellingen –> regels.

      Bekijk reactie
  32. Dirk
    28 oktober 2016 at 18:03

    Hallo,
    Bij het vervangen door een pc-herstellingswinkel van de interne harde schijf door een grotere, is mijn laptop terug geïnstalleerd (met Windows 10 zoals tevoren) omdat er geen andere mogelijkheid was. Mijn data is daarna terug op mijn laptop gezet maar vermits alle programma’s verwijderd zijn is ook Microsoft Office verdwenen en mijn mails in Outlook dus ook. Ik ben op Telenet Webmail gaan kijken en daar vind ik nog 507 mails terug van nu tot 12 oktober. Is er een manier om al mijn mails die ik, denk ik, kwijt ben terug te recupereren?
    Alvast bedankt!

    Bekijk reactie
    • dcp
      31 oktober 2016 at 20:01

      Als de harde schijf vervangen is betekent dit dat de e-mails nog op de oude harde schijf staan. Als u Outlook opnieuw installeert kan u de e-mails kopiëren. Kopieer hiervoor het PST bestand van oude harde schijf naar de nieuwe harde schijf. In de pc-herstellingswinkel weten ze wel hoe dit in zijn werk gaat.

      Bekijk reactie
  33. Gerda Van Giel
    1 november 2016 at 16:40

    Hallo, kan ik in Telenet webmail een email op een vooraf ingesteld later tijdstip versturen?

    Bekijk reactie
    • dcp
      2 november 2016 at 22:13

      Nee, dat is helaas niet voorzien. Je kan wel een email opslaan als concept maar je zal hem dan wel op het juiste moment moeten verzenden.

      Bekijk reactie
  34. Fred van Soomeren
    5 november 2016 at 08:29

    Kan mijn adresboek Telenet Webmail niet openen. Kan geen e-mails versturen wel ontvangen.

    Bekijk reactie
  35. Eugène Carrara
    5 november 2016 at 11:59

    Goedendag,
    Hoe kan ik de breedte van de kolommen van de tabbladen zoals ‘van’ en ‘onderwerp’ enz. aanpassen in de inbox map?

    Bekijk reactie
    • dcp
      7 november 2016 at 20:38

      Bent u wel zeker dat u Telenet Webmail gebruikt? In elke geval kan u waarschijnlijk de breedte van de kolommen aanpassen door de cursor van de muis op de rand te zetten en vervolgens te klikken en te slepen.

      Bekijk reactie
  36. Frank
    8 november 2016 at 09:27

    Beste,
    Ik gebruik een Google Calendar.
    Ik had die ook willen synchroon houden met de Telenet webmail.
    Hoe kan dit ?

    Bekijk reactie
  37. Camiel Hayen
    14 november 2016 at 16:36

    Beste,

    Op welke manier kan ik de kolommen in Telenet Webmail ordenen? Nu staat de kolom “VAN” rechts van kolom “ONDERWERP” en wil de kolom “VAN” slepen naar links van kolom” ONDERWERP”.

    Bekijk reactie
  38. Gerry Stroobants
    24 november 2016 at 10:05

    Goedemorgen,

    Hoe kan ik meer mails zien in mijn inbox? Ik kan er nu slechts een 15 tal zien. Als ik naar de map verzonden ga, kan ik al mijn mails zien die ik al verstuurt heb. Kan ik dit ergens aanpassen in de instellingen? Ik kan het helaas niet vinden.

    Ik dank u alvast voor uw reactie.

    Bekijk reactie
    • dcp
      4 december 2016 at 20:30

      Normaal krijgt u automatisch al uw e-mails te zien. Tenzij deze natuurlijk door een e-mail programma gedownload zijn (Een e-mail programma dat niet als IMAP ingesteld is). In dat geval krijgt u enkel de nieuwste e-mails te zien.

      Bekijk reactie
  39. Gaby Coppens
    2 december 2016 at 07:47

    Beste, de harde schijf van de pc was gecrasht waardoor we ook de mails van voor die datum kwijtgespeeld zijn. Kunnen die mails van Telenet opnieuw gedownload worden? Via webmail kan ik maar enkele maanden teruggaan. Het betreft de mails vanaf januari ’16.

    Bekijk reactie
    • dcp
      4 december 2016 at 20:52

      U kan enkel de mails downloaden die aanwezig zijn in Telenet webmail. Oudere e-mails zijn helaas verloren. Als de oude harde schijf nog leesbaar is kan u de e-mails alsnog recupereren.

      Bekijk reactie
  40. Van Hoeymissen L.
    6 december 2016 at 13:33

    Ik overweeg Windows Live Mail te vervangen door Telenet Webmail. Er zijn enkele zaken die mij nog tegenhouden:
    Als secretaris van een vereniging dien ik regelmatig mails te verzenden naar de leden. Nu deel ik die in 2 groepen (kwestie van volume) en vertrek vanuit het totaal contactenbestand om deze groepen samen te stellen. Ik kan in Webmail wel groepen samenstellen en vertrek eveneens uit het globaal adressenbestand, maar daarmee verdwijnen ze uit dan bestand. Kan dit opgelost worden?
    Windows live mail groepeert de e-mails per onderwerp en per datum. Dat is bijzonder handig. Als leden nu een “Re” doen dan komt dit onmiddellijk onder hetzelfde antwoord binnen zodat men een perfect overzicht heeft van de binnenkomende reacties. Webmail sorteert per datum (of mogelijk andere selectie) maar niet per onderwerp EN per datum. Hoe oplossen?

    Bekijk reactie
    • dcp
      7 december 2016 at 23:14

      Als ik e-mail adressen in een groep plaats komen ze zowel in de groep te staan als het oorspronkelijke adressenbestand. Bij jouw dus niet als ik het goed begrijp?

      E-mails sorteren per onderwerp kan volgens mij niet MAAR je kan natuurlijk wel regels aanmaken. Een regel zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat e-mails die een bepaald woord in het onderwerp hebben automatisch in een vooraf aangemaakt map komen te staan. Op die manier kan de binnenkomende mail automatisch gesorteerd worden.

      Bekijk reactie
      • Van Hoeymissen L.
        8 december 2016 at 12:21

        Ik sleepte een e-mailadres uit het adresboek naar een nieuw aangemaakte adresboek. Maar dat blijkt dus niet de goede weg te zijn. Inderdaad als men een “nieuwe contactgroep” aanmaakt en daar de e-mailadressen aan toevoegt dat blijven ze wel in het adresboek staan.

        Regels maken om onderwerpen te sorteren lijkt mij toch wel zeer moeilijk. Het zou logischer zijn als Telenet zelf de mogelijkheid creëert om te selecteren op datum en vervolgens op onderwerp zoals Windows Live mail automatisch doet. Ook Google groepeert ze per onderwerp.

        Bekijk reactie
  41. Annick Van Broeck
    6 december 2016 at 13:54

    Hé dcp, ik gebruik Telenet Webmail altijd, was superhandig. Maar sinds de laatste update ziet het er niet meer zo mooi uit (persoonlijke mening misschien), maar vooral: de e-mailadressen van de contactpersonen die ik vaak mail worden niet meer automatisch aangevuld (na het intikken van enkele letters). Het lijkt wel of het adresboek weg is of vervangen door een oud exemplaar. Of is er een nieuwe setting die ik over het hoofd zie? Ik kan ook geen prioriteit meer instellen voor mails? Of heb ik iets gemist? Dank!

    Bekijk reactie
    • dcp
      7 december 2016 at 23:19

      Ik moet eerlijk toegeven dat ik de vorige versie ook beter vond. Bij mij werkt het automatisch invullen van e-mail adressen na het typen van enkel letters nog steeds. Ik kan ook nog steeds een prioriteit instellen. Vreemd dat jij dit niet meer kan? Probeer eens een andere browser of probeer eens de browsergeschiedenis te wissen.

      Bekijk reactie
      • anke.mares.
        12 december 2016 at 15:43

        Constant problemen met Telenet. Ga veranderen. Het is constant. Ben maar een leek.

        Bekijk reactie
  42. Dirk Pals
    11 december 2016 at 13:36

    Wanneer ik webmail open, krijg ik niet meer op het scherm de recentste mails maar wel de mails van 3 jaar geleden. Ik kan wel “scrollen” tot
    bij de recentste mails, maar vermits het zo’n 40000 boodschappen betreft, duurt dit wel héééél lang. Op de I.pad verschijnen nog wel de recentste mails. Hoe zet ik dit recht op mijn PC?

    Bekijk reactie
  43. Anita Deltour
    16 december 2016 at 17:23

    Hallo, Telenet heeft deze week mijn lay-out van webmail veranderd en zie je de bijlagen alleen IN de mail en niet, meer op de lijn van bijlagen. Kan ik dat opnieuw aanpassen?

    Bekijk reactie
  44. ann riské
    29 december 2016 at 13:41

    Sinds enkele weken komen e-mails van enkele veilige afzenders in de spambox van Telenet webmail. Ze verschijnen dan niet in Outlook. Heb al meerdere mails gestuurd naar Telenet en meerdere supportmedewerkers aan de lijn gehad. Ook mijn softwarefirma is er al mee bezig geweest maar er kan blijkbaar geen oplossing worden gevonden (we hebben al ettelijke pogingen gedaan met aanpassen van regels en opnemen in de lijst van vertrouwde adressen zowel van Telenet als van Outlook) maar het probleem blijft zich voordoen.

    Bekijk reactie
    • dcp
      2 januari 2017 at 21:23

      Via “mijn Telenet” kan u anti-spam uitzetten. U kan er ook voor opteren dat mogelijk spamberichten niet naar de spam folder verplaatst worden maar de vermelding [SPAM] krijgen.

      Bekijk reactie
      • annriské
        3 januari 2017 at 10:11

        Dit heb ik reeds geprobeerd en raar genoeg blijven deze mails opduiken in de spamfolder ook als anti-spam is uitgezet. Hetzelfde gebeurt ook wanneer de 2de optie wordt gekozen.

        Bekijk reactie
        • dcp
          3 januari 2017 at 21:40

          Raar….misschien heb je in het verleden een foutje aangemaakt bij het aanmaken van een regel. Controleer dit via instellingen –> e-mail regels.

          Bekijk reactie
  45. dirk verbeeck
    19 januari 2017 at 10:39

    Geen idee, wat ik precies gedaan heb, maar als ik in mijn webmail berichten verwijder, verdwijnen ze ook automatisch in mijn eigen Outlook op mijn pc. Vroeger bleven de berichten in Outlook gewoon staan en was er geen verband tussen wat ik in webmail deed en wat ik in webmail deed. Ik had graag dat terug zo ingesteld, maar weet niet hoe. Help!!

    Bekijk reactie
    • dcp
      23 januari 2017 at 19:28

      Dat is normaal als je in Outlook je email als IMAP hebt ingesteld. Als dit niet gewenst moet je email in Outlook instellen als POP account.
      IMAP = de mail wordt gesynchroniseerd met de webmail
      POP = de mail wordt gedownload

      Bekijk reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *