Telenet webmail tips en trucs

Telenet webmail is een handige manier om overal toegang te hebben tot je e-mails, contacten en agenda. Voor het gebruik van Telenet webmail moet je geen programma installeren zoals Outlook, Thunderbird of Live Mail. Gewoon surfen naar https://webmail.telenet.be/ , inloggen en je kan onmiddellijk beginnen. De e-mails, contacten en agenda komen niet op je pc te staan zoals bij Outlook, Thunderbird en Live Mail. Een pc, een laptop, een tablet of een pc van een vriend. Als het een browser heeft kan je Telenet webmail gebruiken. Bovendien staan je gegevens veilig bij Telenet zelf. Als je pc crasht ben je je gegevens niet verloren.

Telenet webmail
Telenet webmail kan je op elke toestel gebruiken. Alles wat je nodig hebt is een browser.

Wij hebben een aantal tips voor het geval dat u Telenet webmail gebruikt of van plan bent te gaan gebruiken.

Adresboek en agenda van Outlook importeren in Telenet webmail

In de meeste e-mail programma’s kan je de adressen en agenda exporteren. Het enige wat je moet doen is ze exporteren als CSV bestand. In een CSV bestand of kommagescheiden bestand staan de gegevens in kolommen gescheiden met een komma. Het CSV bestand kan je daarna gewoon importeren in Telenet webmail.

emails en agenda importeren in Telenet webmail
De adressen en agenda van Outlook kan je gemakkelijk importeren in Telenet webmail.

Spam e-mail bestrijden met Telenet webmail

Ontvang je voortdurend massa’s spam e-mail? Met Telenet webmail kan je regeltjes maken die deze spam automatisch verwijderen of in de spam folder plaatsen. Klik met de rechterkant van de muis op de ongewenste e-mail en maak een regeltje aan die deze spam automatisch verwijdert.

regel aanmaken in Telenet webmail
Een ongewenste e-mail? Klik er met de rechterkant van de muis op en maak een nieuwe regel aan.

E-mail organiseren in Telenet webmail

Niets zo vervelend dan massa’s e-mails die allemaal in dezelfde map staan. Je kan in Telenet webmail gemakkelijk mappen aanmaken in verschillende kleuren. Op deze manier kan je al je e-mails perfect sorteren. Door het aanmaken van regeltjes kan je zelfs opteren dat bepaalde e-mails onmiddellijk in de juiste map geplaats worden.

nieuwe map aanmaken in Telenet webmail
Organiseer je e-mail door je e-mail in mappen te plaatsen.

Automatisch antwoorden

Bent u in verlof dan kan Telenet webmail automatisch een antwoord verzenden naar iedereen die u een e-mail stuurt tijdens uw afwezigheid.

automatisch antwoorden met Telenet webmail
Bent u in verlof? Verwittig de personen die u proberen te mailen met een automatisch bericht.

Telenet webmail veilig gebruiken op iemand anders zijn pc

Opgelet als u Telenet webmail gebruikt op een pc van iemand anders! Vink dan aangemeld blijven niet aan! Als er gevraagd wordt van het wachtwoord op te slaan, doe dit dan zeker niet. Meld af voordat u de browser sluit. Sluit na het gebruik van Telenet webmail de browser. Open de browser daarna opnieuw en controleer of je toegang hebt tot de webmail zonder je wachtwoord in te geven.

Heeft de browser toch de gegevens opgeslagen. Wis dan alle cookies in de browser. Dit kan je als volgt:
Internet Explorer

  • klik op tandwiel rechts bovenaan en kies internetopties
  • ga naar het tabblad algemeen en onder browsergeschiedenis klik je op de knop verwijderen
  • vink formuliergegevens en wachtwoorden aan en kies verwijderen

Google Chrome

  • klik rechts bovenaan op de 3 horizontale streepjes en kies instellingen
  • klik op geschiedenis en vervolgens op browsegegevens wissen
  • vink wachtwoorden en formuliergegevens voor automatisch aanvullen aan en klik op browsegegevens wissen

Mozilla Firefox
https://support.mozilla.org/nl/kb/wachtwoordenbeheerder-wachtwoorden-onthouden-verwijderen-wijzigen

E-mail back-uppen

Al je e-mail back-uppen van je Telenet webmail doe je als volgt. Ga bovenaan naar instellingen. Klik vervolgens aan de linkerkant op “importeren/exporteren”. Vervolgens klik je op “exporteren”. De volledige back-up van al je Telenet webmail wordt vervolgens gedownload in de vorm van een tgz bestand. Kopieer dit bestand eventueel naar een externe harde schijf of een USB stick. Als Telenet door technische problemen om een of andere reden al je e-mail zou verliezen kan je dit bestand gebruiken om al je e-mail terug te zetten.

Het wachtwoord van je Telenet webmail wijzigen

Ga naar de website van Telenet en klik op “mijn Telenet”. Als je nog niet ingelogd bent log je in met je Telenet e-mail adres en je huidige wachtwoord. Ga vervolgens naar “algemeen” en klik op “mijn wachtwoord”. Geef het huidige en het nieuwe wachtwoord in. Noteer het nieuwe wachtwoord en bewaar het op een veilige plaats.

Bijgewerkt en ge-update op 04/01/2016

122 reacties

    1. Je kan deze e-mailadressen allemaal tegelijkertijd verwijderen als volgt:
      – vink het bovenste e-mail adres aan
      – druk de SHIFT toets in en hou deze ingedrukt
      – scroll of gebruik de schuifbalk om naar het onderste e-mail adres in de lijst te gaan
      – vink het onderste e-mail adres aan

      Normaal zijn nu alles e-mail adressen geselecteerd. Je kan ze nu indien gewenst verwijderen.

      Bekijk reactie
    1. Met welk e-mail adres verstuurt u deze mail. Zorg ervoor dat de bijlage niet te groot is! Vul ook altijd het “onderwerp” in en schrijf enkele woorden als e-mail bericht zelf. E-mails zonder onderwerp en zonder tekst worden vaak als verdacht beschouwd.

      Het e-mail adres dat u gebruikt kan natuurlijk ook op een “blacklist” terecht gekomen zijn. Als de e-mails vertrekken van een eigen domein kan u dat gemakkelijk checken via verschillende websites zoals bijvoorbeeld:
      http://mail-blacklist-checker.online-domain-tools.com/
      U kan natuurlijk ook eens bellen naar Telenet zelf en vragen of ze dit even kunnen controleren.

      Bekijk reactie
  1. Ik heb sinds kort mijn eigen Telenet account. Daarvoor was mijn e-mailadres nog onderdeel van een ander account. Ik wil nu mijn e-mailadres toevoegen aan mijn eigen account, maar daarvoor moet het eerst verwijderd worden. Op de site van Telenet zelf waarschuwen ze ervoor dat alle e-mails dan ook verwijderd zullen worden, maar er wordt nergens omschreven hoe ik deze kan recupereren of hiervan een back-up kan maken.

    Bekijk reactie
  2. Na het binnenhalen van mijn mails in outlook ( office2013) blijven mijn mails staan in” postvak in” van Telenet Webmail, terwijl vroeger die automatisch werden verwijderd, maw telkens ik outlook opstart op mijn computer haalt die de mails binnen, maar waar vroeger na het binnenhalen van de mails, postvak in geledigd werd, zijn de mails nog altijd zichtbaar, hoe kan ik dat terugzetten ?
    mVG
    Dirk Jonckheere

    Bekijk reactie
    1. Je kan je Telenet e-mail op 2 manieren instellen in Outlook.
      1. Met als servers in.telenet.be en uit.telenet.be
      2. Met als servers smtp.telenet.be en imap.telenet.be

      In het tweede geval blijven de e-mails inderdaad staan in je webmail.

      Bekijk reactie
  3. Ik heb MIJN e-mail-adres in mijn abonnement. Ik open steeds mijn binnenkomende mails via Webmail. Ik heb nu in Thunderbird een 2e e-mail-adres gemaakt voor iemand anders. De aan dit 2e e-mail-adres verzonden mails komen dan ook binnen in de mailbox van dit 2e account. Maar in “Webmail” zie ik alleen MIJN naam en komen enkel de aan MIJN e-mail-adres verzonden mails binnen. Hoe kan ik in Webmail ook de mails zien die aan dit 2e e-mail-adres zijn verzonden ? Ik kuis liever alle binnenkomende mails in Webmail (spam en onbekenden) om dan alleen die mails in mijn Thunderbird binnen te laten die voor mij OK zijn.

    Bekijk reactie
    1. In Thunderbird kan je de e-mail op 2 manieren instellen.
      – Met POP instellingen. In dat geval wordt de e-mail afgehaald en is hij weg uit webmail.
      – Met IMAP instellingen. In dat geval blijft de e-mail staan in webmail.

      Je vermeldt dat je een nieuw e-mail adres aangemaakt hebt. Ik veronderstel een andere mailbox. In dat geval is het normaal dat je deze e-mail niet te zien krijgt als je inlogt bij webmail met je oorspronkelijk e-mail adres. Je moet dan immers inloggen met de gegevens van het nieuwe e-mail adres.

      Bekijk reactie
  4. Ik word bedolven door spam e-mails. Ik heb al verschillende regels aangemaakt om ze om te leiden naar mijn spamfolder, maar het lijkt wel alsof er altijd nieuwe komen. Ik heb mijn e-mailadres al vele jaren en zou het echt graag behouden. Ik had het idee om enkel e-mails van mijn contactpersonen te laten toekomen in mijn inbox en de rest te laten toekomen in de spamfolder. Deze in het begin vaak controleren en de uitzonderingen toevoegen aan mijn contactboek. Maar ik zie geen mogelijkheid om op deze manier een regel aan te maken. Heb jij raad voor mij?

    Bekijk reactie
    1. Eerst en vooral zorg dat anti-spam geactiveerd is in je mailbox. Je kan dit controleren via “mijn Telenet”. Je vindt dit terug onder “Mijn internet”.

      Waarom leid je e-mail die duidelijk spam is om naar de spamfolder? Duidelijk detecteerbare spam e-mail zou ik gewoon onmiddellijk laten verwijderen in plaats van naar de spamfolder te verplaatsen.

      Zorg dat je regels niet te specifiek zijn. Vermijd regels die “komt exact overeen met” gebruiken en probeer meer regels te maken met “bevat”.

      Veel e-mails hebben onderaan een link met “uitschrijven”. Normaal mogen ze je geen e-mail meer sturen als je je uitgeschreven hebt.

      Bekijk reactie
      1. Ik heb me eens een aantal dagen bezig gehouden met uitschrijven op ongewenste emails. Het gevolg is dat ik er nu nog meer krijg. Ik heb ergens gelezen dat je dit eigenlijk niet mag doen want dat je zo de spammers de boodschap geeft dat je emailadres bestaat en dat de mails ‘gelezen’ worden. De spamfilter van Telenet staat aan, maar die houdt enkel de echt onorthodoxe spam tegen. Wat ik nu krijg, zijn tonnen ongewenste reclame, kansen om te winnen, te (be)sparen, etc. Echt gek word ik ervan.

        Bekijk reactie
        1. Dat is vreemd. Ik schrijf mij vaak uit. Bij mij heeft dit geen negatief effect. Heel uitzonderlijk moet ik eens reageren met een boze e-mail. In die e-mail staat dan dat ik verdere stappen onderneem en meestal houden ze het dan wel voor bekeken. Het blijven versturen van e-mail nadat je je uitgeschreven hebt is een strafbaar feit. (= spam) Komen al die spam e-mails niet van een en dezelfde bron? Hebben die spam e-mails iets gemeenschappelijk? Een herkenbare structuur, afzender, …

          Bekijk reactie
  5. Hallo, dcp

    Ik wens een geluidinstelling, die ik al in de Windows heb aangevinkt als er een e-mail binnenkomt met Telenet webmail. Maar ik krijg geen geluid als er een e-mail binnenkomt. Wat kan ik eraan doen of??? Is deze instelling afhankelijk met welk mailaccount(server) je werkt? Of is dit een algemene voor elk email(account)server je openstelt.

    Bekijk reactie
    1. Het instellen van geluid bij het ontvangen van e-mail in Windows werkt niet voor webmail zoals Telenet webmail of Gmail. In Telenet webmail is deze optie ook niet voorzien.

      De enige oplossing die zou kunnen werken is het installeren van een of ander hulpprogramma. Dit hulpprogramma moet controleren of er nieuwe e-mail is. Ik ben echter niet op de hoogte of dergelijk hulpprogramma bestaat.

      Bekijk reactie
  6. Beste,

    Ik logde eenmalig in op mijn moeder haar computer voor mijn Telenet webmail. Als ik daar nu mijn Telenet wil openen verschijnt mijn login en wachtwoord en hoef je enkel op enter te klikken en je bent binnen. Kan ik dit verwijderen zonder dat ik een nieuw wachtwoord moet instellen?

    Bekijk reactie
    1. Ik heb het zojuist getest. Bij mij komt een verwijderde map gewoon in de prullenbak terecht. Ik kan die map gewoon herstellen. Als je de prullenbak natuurlijk leeg gemaakt hebt…. Ja, dan is het voorgoed verloren.

      Bekijk reactie
  7. Hallo, ik zit met een probleem. Ik kan niet meer aan mijn prullenbak? Ik krijg veel mails in mijn spam, ook ik heb geconstateerd hoe meer ik mij uitschrijf, hoe meer mails ik ontvang. Doch sinds kort is er een witte cirkel met een rode streep erdoor te zien in mijn spam, ik krijg deze niet meer weg, er opent zich telkens een venster om gedeelde mappen aan te maken, annuleren lost niets op. Ik wil mijn prullenbak controleren en eventuele mails daarin definitief verwijderen.
    Graag antwoord.

    Bekijk reactie
    1. Die witte cirkel met rode streep is normaal hoor. Die staat bij mij ook op de spam folder. Een venster dat zich opent om gedeelde mappen aan te maken? Dat is wel zeer vreemd. Kan u een screenshot maken van dit en in het forum plaatsen? Zonder een screenshot is het moeilijk te oordelen wat er juist gaande is. Gebruik anders eens een andere browser.

      Bekijk reactie
  8. De layout van mijn webmail is plots veranderd en op m’n Iphone krijg ik m’n mails zelfs niet meer te zien …. Bij mijn weten heb ik niks aangepast. Kan ik op de een of andere manier mijn eerdere layout terugzetten en de mails terug ter beschikking krijgen op m’n Iphone?

    Bekijk reactie
    1. Op je Iphone kan je zowel de mobile versie als de desktop versie van een website bekijken. U heeft waarschijnlijk overgeschakeld van de ene versie naar de andere. Open Telenet webmail en klik vervolgens onderaan op het vierkant met daarin een pijl naar boven (de zogenaamde actieknop). Een aantal opties verschijnen. Een van de opties is de mobile of desktop versie van een website bekijken.

      Bekijk reactie
      1. Beste, hartelijk dank voor uw snelle reactie! Bij de mogelijkheden bij het gebruik van de actieknop, heb ik enkel de mogelijkheid om de “desktop”-versie aan te klikken en als ik dit doe, verandert er niks ….. Heb jij nog een suggestie om het probleem aan te pakken?

        Bekijk reactie
          1. Beste, alweer bedankt voor uw tips maar …. weer geen succes ☹️☹️☹️
            1) na het resetten van “safari” kreeg ik de melding bij het open van telenet webmail de boodschap “geen gegevens beschikbaar”
            2) na installatie van “dolphin” en openen van telenet webmail de boodschap ” cannot open page. Resource unavailable”

            Ik kan m’n mail nog wel perfect raadplegen op een desktop…..

            Mvg

            Bekijk reactie
  9. Beste, gewoon om even te melden: ik heb van pure ellende m’n iphone eens volledig afgezet en terug opgestart en…..alles is terug ok !!!!!
    Toch bedankt voor de geboden hulp!

    Bekijk reactie
  10. Als ik de startpagina open van Telenet webmail krijg ik steeds reclame boodschappen te zien. Het vervelendste is dat er ook een geluid begint af te spelen en ik moet steeds het geluid afzetten.

    Is er een manier om het geluid en eventueel de reclame boodschappen standaard uit te zetten ?

    Bekijk reactie
    1. Inderdaad verschrikkelijk irritant… Een adblocker lost dit niet op. Enkel het geluid van deze pagina dempen is niet mogelijk. Telenet heeft het ondertussen begrepen. De reclame met het irritante geluid gebruiken ze momenteel niet meer.

      Bekijk reactie
  11. Beste,
    Telenet webmail werkt perfect op mijn ipad maar ik vind maar geen manier om te ‘scrollen’ in de tekst? Ik kan alleen in het zichtbare gedeelte werken.
    Alvast bedankt voor de hulp.

    Bekijk reactie
  12. Kan plots geen Telenet webmails meer verzonden op mijn Nokia Windows Phone. Op pc en tablet lukt prima. Synchroniseren blijft steeds draaien. Enig idee wat het probleem kan zijn ?

    Bekijk reactie
  13. Hallo, In verband met uw eerdere tip over hoe email te exporteren uit webmail ….ik krijg enkel de optie om bestandsformaten “agenda” of “contacten” te exporteren, niet “mail”…. doe ik iets verkeerd?

    Dank

    Bekijk reactie
    1. Het importeren van e-mails is niet voorzien in Telenet webmail….Je kan belangrijke mails misschien doormailen naar jezelf. Wel ervoor zorgen dat ze dan niet opnieuw door je Outlook ontvangen worden natuurlijk.

      Bekijk reactie
  14. Hallo,
    Ik heb veel handige tips gevonden op deze site, waarvoor dank!
    Echter, ik heb een email adres van de ene Telenet account naar de andere verplaatst. Eerst heb ik zoals hierboven beschreven de mails geëxporteerd. Zo kwam ik op een .tar file. Deze rechtstreeks importeren gaat niet en als ik ze ‘unpack’ heb ik enkel een map met .meta en .eml files. Ook deze importeren in de Telenet mail lukt niet. Heb ik dan toch iets verkeerd gedaan of sla ik een stap over?
    Alvast bedankt voor de hulp.

    Bekijk reactie
  15. Ik lees mijn Telenet mails via mijn Gmail account op mijn smartphone. Dat gaat prima maar op deze manier heb ik helemaal geen contactpersonen. Is er een manier om toch de contactpersonen van mijn Telenet te kunnen gebruiken op de smartphone?

    Bekijk reactie
    1. Je kan dit niet vanop afstand tenzij je op de smartphone een app had om de smartphone vanop afstand over te nemen. Verander gewoon het wachtwoord van je Telenet email. Op deze manier zal men met de smartphone geen email meer kunnen ontvangen en versturen.

      Bekijk reactie
  16. Hallo , sinds kort verdwijnen er mails in mijn spam die geen spam zijn . Als ik deze aanklik als geen spam gaan ze naar inbox maar de volgende verdwijnen ze steeds in spam . Hoe kan ik dit oplossen?

    Bekijk reactie
  17. Hallo,
    Bij het vervangen door een pc-herstellingswinkel van de interne harde schijf door een grotere, is mijn laptop terug geïnstalleerd (met Windows 10 zoals tevoren) omdat er geen andere mogelijkheid was. Mijn data is daarna terug op mijn laptop gezet maar vermits alle programma’s verwijderd zijn is ook Microsoft Office verdwenen en mijn mails in Outlook dus ook. Ik ben op Telenet Webmail gaan kijken en daar vind ik nog 507 mails terug van nu tot 12 oktober. Is er een manier om al mijn mails die ik, denk ik, kwijt ben terug te recupereren?
    Alvast bedankt!

    Bekijk reactie
    1. Als de harde schijf vervangen is betekent dit dat de e-mails nog op de oude harde schijf staan. Als u Outlook opnieuw installeert kan u de e-mails kopiëren. Kopieer hiervoor het PST bestand van oude harde schijf naar de nieuwe harde schijf. In de pc-herstellingswinkel weten ze wel hoe dit in zijn werk gaat.

      Bekijk reactie
    1. Bent u wel zeker dat u Telenet Webmail gebruikt? In elke geval kan u waarschijnlijk de breedte van de kolommen aanpassen door de cursor van de muis op de rand te zetten en vervolgens te klikken en te slepen.

      Bekijk reactie
      1. Hier hetzelfde probleem met Telenet Webmail. Ik gebruik Safari op iMac doch met Google Chrome is het probleem hetzelfde. Volgens een medewerker van Telenet ligt het aan het operating systeem. Iemand een oplossing?

        Bekijk reactie
  18. Beste,

    Op welke manier kan ik de kolommen in Telenet Webmail ordenen? Nu staat de kolom “VAN” rechts van kolom “ONDERWERP” en wil de kolom “VAN” slepen naar links van kolom” ONDERWERP”.

    Bekijk reactie
  19. Goedemorgen,

    Hoe kan ik meer mails zien in mijn inbox? Ik kan er nu slechts een 15 tal zien. Als ik naar de map verzonden ga, kan ik al mijn mails zien die ik al verstuurt heb. Kan ik dit ergens aanpassen in de instellingen? Ik kan het helaas niet vinden.

    Ik dank u alvast voor uw reactie.

    Bekijk reactie
    1. Normaal krijgt u automatisch al uw e-mails te zien. Tenzij deze natuurlijk door een e-mail programma gedownload zijn (Een e-mail programma dat niet als IMAP ingesteld is). In dat geval krijgt u enkel de nieuwste e-mails te zien.

      Bekijk reactie
  20. Beste, de harde schijf van de pc was gecrasht waardoor we ook de mails van voor die datum kwijtgespeeld zijn. Kunnen die mails van Telenet opnieuw gedownload worden? Via webmail kan ik maar enkele maanden teruggaan. Het betreft de mails vanaf januari ’16.

    Bekijk reactie
  21. Ik overweeg Windows Live Mail te vervangen door Telenet Webmail. Er zijn enkele zaken die mij nog tegenhouden:
    Als secretaris van een vereniging dien ik regelmatig mails te verzenden naar de leden. Nu deel ik die in 2 groepen (kwestie van volume) en vertrek vanuit het totaal contactenbestand om deze groepen samen te stellen. Ik kan in Webmail wel groepen samenstellen en vertrek eveneens uit het globaal adressenbestand, maar daarmee verdwijnen ze uit dan bestand. Kan dit opgelost worden?
    Windows live mail groepeert de e-mails per onderwerp en per datum. Dat is bijzonder handig. Als leden nu een “Re” doen dan komt dit onmiddellijk onder hetzelfde antwoord binnen zodat men een perfect overzicht heeft van de binnenkomende reacties. Webmail sorteert per datum (of mogelijk andere selectie) maar niet per onderwerp EN per datum. Hoe oplossen?

    Bekijk reactie
    1. Als ik e-mail adressen in een groep plaats komen ze zowel in de groep te staan als het oorspronkelijke adressenbestand. Bij jouw dus niet als ik het goed begrijp?

      E-mails sorteren per onderwerp kan volgens mij niet MAAR je kan natuurlijk wel regels aanmaken. Een regel zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat e-mails die een bepaald woord in het onderwerp hebben automatisch in een vooraf aangemaakt map komen te staan. Op die manier kan de binnenkomende mail automatisch gesorteerd worden.

      Bekijk reactie
      1. Ik sleepte een e-mailadres uit het adresboek naar een nieuw aangemaakte adresboek. Maar dat blijkt dus niet de goede weg te zijn. Inderdaad als men een “nieuwe contactgroep” aanmaakt en daar de e-mailadressen aan toevoegt dat blijven ze wel in het adresboek staan.

        Regels maken om onderwerpen te sorteren lijkt mij toch wel zeer moeilijk. Het zou logischer zijn als Telenet zelf de mogelijkheid creëert om te selecteren op datum en vervolgens op onderwerp zoals Windows Live mail automatisch doet. Ook Google groepeert ze per onderwerp.

        Bekijk reactie
  22. Hé dcp, ik gebruik Telenet Webmail altijd, was superhandig. Maar sinds de laatste update ziet het er niet meer zo mooi uit (persoonlijke mening misschien), maar vooral: de e-mailadressen van de contactpersonen die ik vaak mail worden niet meer automatisch aangevuld (na het intikken van enkele letters). Het lijkt wel of het adresboek weg is of vervangen door een oud exemplaar. Of is er een nieuwe setting die ik over het hoofd zie? Ik kan ook geen prioriteit meer instellen voor mails? Of heb ik iets gemist? Dank!

    Bekijk reactie
    1. Ik moet eerlijk toegeven dat ik de vorige versie ook beter vond. Bij mij werkt het automatisch invullen van e-mail adressen na het typen van enkel letters nog steeds. Ik kan ook nog steeds een prioriteit instellen. Vreemd dat jij dit niet meer kan? Probeer eens een andere browser of probeer eens de browsergeschiedenis te wissen.

      Bekijk reactie
  23. Wanneer ik webmail open, krijg ik niet meer op het scherm de recentste mails maar wel de mails van 3 jaar geleden. Ik kan wel “scrollen” tot
    bij de recentste mails, maar vermits het zo’n 40000 boodschappen betreft, duurt dit wel héééél lang. Op de I.pad verschijnen nog wel de recentste mails. Hoe zet ik dit recht op mijn PC?

    Bekijk reactie
  24. Sinds enkele weken komen e-mails van enkele veilige afzenders in de spambox van Telenet webmail. Ze verschijnen dan niet in Outlook. Heb al meerdere mails gestuurd naar Telenet en meerdere supportmedewerkers aan de lijn gehad. Ook mijn softwarefirma is er al mee bezig geweest maar er kan blijkbaar geen oplossing worden gevonden (we hebben al ettelijke pogingen gedaan met aanpassen van regels en opnemen in de lijst van vertrouwde adressen zowel van Telenet als van Outlook) maar het probleem blijft zich voordoen.

    Bekijk reactie
  25. Geen idee, wat ik precies gedaan heb, maar als ik in mijn webmail berichten verwijder, verdwijnen ze ook automatisch in mijn eigen Outlook op mijn pc. Vroeger bleven de berichten in Outlook gewoon staan en was er geen verband tussen wat ik in webmail deed en wat ik in webmail deed. Ik had graag dat terug zo ingesteld, maar weet niet hoe. Help!!

    Bekijk reactie
    1. Dat is normaal als je in Outlook je email als IMAP hebt ingesteld. Als dit niet gewenst moet je email in Outlook instellen als POP account.
      IMAP = de mail wordt gesynchroniseerd met de webmail
      POP = de mail wordt gedownload

      Bekijk reactie
  26. Hoi , fantastisch werk op deze site. Knap werk. Mijn probleem: ik ontvang mijn mails via webmail en outlook maar de inkomende mail is maar een beperkte tijd zichtbaar. (momenteel tot 11 januari ) Hetzelfde gebeurd ook in outlook. De uitgaande mail kan ik nog jarenlang overlopen zowel bij webmail als outlook. Bij Telenet zeggen ze dat daar alles in orde is. Ik verzend nu al maanden mijn inkomende mail naar mezelf zodat ik ze terug vind bij mijn uitgaande maar ben het wel wat moe zo …

    Bekijk reactie
    1. Waarschijnlijk staat Outlook verkeerd ingesteld. Aangezien u ook webmail gebruikt gebruikt u best de IMAP instellingen. Ik vermoed dat je email account momenteel ingesteld staat als POP account. Op de website van Telenet vind je terug hoe je je Outlook moet instellen.

      Bekijk reactie
      1. Heb hetzelfde probleem als Manu. De inkomende mails verdwijnen gewoon na enkele weken. Ze zijn ook niet meer terug te vinden in een of andere archiefmap. Mijn mail staat nochtans ingesteld op IMAP. Rare bijkomstigheid: op mijn oude computer, draait nog op Windows 7, kan ik alle mails ook nog ontvangen. Daar blijven wél alle inkomende mails bewaard. Ik heb Outlook op beide computers dezelfde instellingen gegeven, maar geen resultaat…

        Bekijk reactie
        1. Ook als je de IMAP instellingen gebruikt kan je de mails na x aantal tijd laten verwijderen van de server Telenet. Mogelijk staat dit dus op één van jouw PC’s zo ingesteld. Alle instellingen tot in het kleinste details eens goed bekijken is dus de boodschap!

          Bekijk reactie
  27. Ik ben sinds kort overgeschakeld naar Telenet. Nu zou ik graag alle subfolders, die ik aangemaakt heb via telenet webmail, synchroniseren naar mijn pc (windows 10 mail),outlook.com, ipad en iphone. Als ik dan op 1 device een mail verplaats in een folder zou het leuk zijn dat dit gesynchroniseerd wordt naar alle andere devices. Bestaat hier een duidelijke handleiding over?

    Bekijk reactie
    1. Als het programma dat je gaat gebruiken op je PC, iPad en iPhone het synchroniseren van mappen via IMAP ondersteunen is dit geen probleem. Probeer 1 voor 1 maar let op dus altijd IMAP gebruiken. Nooit POP.

      Bekijk reactie
  28. Telenet heeft deze week mijn bestaand mailadres gekoppeld aan een nieuw account – ben immers verhuisd -. Er werd me in eerste instantie meegedeeld dat ik via een apart mailadres mijn bestaande mails en mappen gedurende 2 weken nog zou kunnen raadplegen. Bij een zoveelste telefonisch contact werd me dan toch meegedeeld dat die mails verloren zijn. Is er een manier hoe ik die mails kan terughalen als die sowieso bestaan?

    Bekijk reactie
    1. Vermoedelijk staan de rechten op deze map verkeerd ingesteld. Heb jij zelf de rechten ingesteld of heeft iemand anders jouw rechten gegeven? Klik met de rechterkant van de muis op de map en kies “map delen”. Wijzig daarna indien mogelijk de rechten.

      Bekijk reactie
  29. Ik werk rechtstreeks in de webmail maar ik heb de indruk dat die mijn mails na een maand automatisch verwijderd. Zowel in mijn mailbox alsook in de prullenbak. Is dit zo of een verkeerde instelling?

    Bekijk reactie
  30. Als ik in webmail ben ingelogd via mijn eigen e-mail login en dan bv een e-mail wil beantwoorden dan staat er niet mijn adres als afzender maar dat van mijn partner. Zij staat ook vermeld als ingelogd met haar Telenet e-mail adres. Hoe kan ik dat rechttrekken?

    Bekijk reactie
  31. Hallo,
    Ik zou graag mijn naam en adres onderaan mijn e-mail zetten. Hoe moet ik dat doen? En ik wil ook een groep aanmaken van een aantal adressen uit mijn adressenboek waar ik 1 mail naar een groep kan sturen zonder ze bij te zetten op cc hoe moet ik dat doen?

    Bekijk reactie
    1. Voor de naam en het adres onderaan je e-mail maak je een handtekening aan via instellingen. Je inderdaad een groep van e-mails maken.
      – ga in Telenet Webmail naar het adresboek
      – vink een e-mail aan die je in een groep van contacten wenst
      – kies bovenaan “acties” –> contactengroep en voeg de e-mail toe aan een bestaande contactengroep of maak een nieuwe contactengroep aan
      Bij het versturen van een nieuwe e-mail kan je nu de groep invullen i.p.v een e-mail adres.

      Bekijk reactie
  32. Ik heb mijn mails in de conversatieweergave en als ik een conversatie verwijder uit mijn inbox, wordt de verzonden mails niet verwijdert. Kan dit gelijktijdig? Of dien ik elke keer ook uit de verzonden map de mails te gaan zoeken en verwijderen?

    Bekijk reactie
  33. Ik wil regelmatig naar een aantal van mijn contacten een e-mail sturen. Ik doe dit door steeds via BCC de contacten te selecteren. Is erg omslachtig. Kan dit in Telenet Webmail wat eenvoudiger?

    Bekijk reactie
    1. Beste,

      Je kan dit door een groep van contacten aan te maken. Dit doe je als volgt:
      – ga in Telenet Webmail naar het adresboek
      – vink een e-mail aan die je in een groep van contacten wenst
      – kies bovenaan “acties” –> contactengroep en voeg de e-mail toe aan een bestaande contactengroep of maak een nieuwe contactengroep aan

      Als je daarna een e-mail wenst te sturen type je in het “aan” of “cc” veld gewoon de naam van de contactengroep.
      De groep komt gewoon in het adresboek tussen de andere e-mails te staan. Je kan zo een groep dus ook achteraf nog aanpassen of verwijderen.

      Bekijk reactie

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *